Indiai gasztrotúra magyarul

Helló Curry!

Gomba currys álomtekercs

2022. június 20. - Ági Helló Curry

Van egy indiai csirkés tekercs étel, a Chicken Kathi Roll, ami egy kézben vihető street food, minden jóval. Van ennek több változata is. Most az általam készített gombás csoda nem klasszikus indiai, ezt most én kívántam meg (de nagyon) és az én fejemből pattant ki ez a verzió. Ettől még nagyon jó, sőt...érdem vagy sem, nagyjából Usain Boltot megszégyenítő gyorsasággal sikerült 1 tekercset betermelnem. :-D

20220616_184717.jpg 

Hozzávalók az összeállításhoz:

1 adag gomba curry 

1 adag csapáti tészta

1 nagy fej lilahagyma

1-2 paradicsom

1 adag zöld csatni, ha nincs olyan sok menta és koriander, akkor kiválthatjuk friss zöld korianderrel és frissen facsart citromlével

1 jó nagy marék friss koriander zöld

 

Összeállítás:

1. Bekeverem a csapáti tésztát és félreteszem letakarva pihenni.

2. Elkészítem a gomba curryt.

3. Felszeletelem a lilahagymát, kockára vágom a paradicsomot, felaprítom a koriander leveleket és elkészítem a zöld csatnit. Ezek pár perces műveletek, a curry főzés felszabaduló perceiben is abszolválhatóak.

4. Elkészítem a csapátit, így:

A palacsintasütőt tűzre teszem. Forrónak kell lennie, mire megvagyok a tésztával. 6 egyenlő darabra szedem a tésztát, amit épp nem használok, az mindig le van takarva, hogy ne száradjon ki. Fogok egy adag tésztát, gombócot formálok belőle és kb. 10-12  cm-es kerek lapra nyújtom. Vékony legyen az a fontos, olyan 1-2 mm-es. Ráteszem a forró serpenyőre. Picit kezd felhólyagosodni, akkor megfordítom, így is sütöm 1-2 percet. Kész is.

5. Az elkészült csapátira középre egy csíkba halmozom a gomba curry hatodát, majd a lilahagymát, paradicsomot és egy kevés zöld koriandert. Felcsavarom, az alját begyűröm.. Én ezt egyébként sütőpapírba szoktam csavarni és a végén megkötni egy zsineggel, sokkal egyszerűbb, nem esik utána szét a kezünkben. (fotó a csirkés verziónál itt)

6. Amikor kész a tekercs, a tetejére locsolok egy kis zöld csatnit.

Jó étvágyat hozzá:-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellocurry.blog.hu/api/trackback/id/tr3917862555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása