Indiai gasztrotúra magyarul

Helló Curry!

Fűszeres főtt kukorica - ahogy eddig még nem próbáltad

2018. július 05. - Ági Helló Curry

Nagy sláger nálunk nyaranta a főtt kukorica. Idén is már nem először vettem és főztem a családnak. Nem oly rég láttam egy videót, hogy Indiában hogy csinálják. Először kicsit furcsálltam, hogy csak ennyi, nem kell bele 10 fűszer?  És csak 20 perc az egész? Gondoltam biztos semmi extra. Tévedtem. Most először kipróbáltam és valami hihetetlen finom. A só, a chilipor és a citrom hármasa kiemeli a kukorica édes ízét. Nem lehet abbahagyni. Csak majszoltuk, rágtuk, forgattuk a csöveket, a végén az arcunk a fűszerektől egy sávban tisztességesen kipirosodott, mint aki a strandon a fél fejét kívül felejtette a vízben és úgy égett le, de megérte! Lássuk:-)

img_20180705_130256.jpg

Hozzávalók:

4 cső főzni való csemege kukorica

2 teáskanál chilipor

1 teáskanál só a vízbe

1 teáskanál só a chilihez

félbevágott citrom

1 evőkanál tisztított vaj - ghee  (ez elhagyható)

 

Felrakok egy nagy lábosba vizet forrni. Annyi vizet, hogy a kukoricák majd kényelmesen elférjenek benne. Amíg forr a víz, megtisztítom a kukoricákat, leszedem a csuhét (de szép szó), szakállakat. Néhány szép csuhét félreteszek a tálaláshoz. A chiliport és az 1 teáskanál sót összekeverem egy akkora tálkában, amibe a citrom kényelmesen belefér. 

Kezdő versenyzők max. 2 teáskanál chiliport használjanak, hacsak nem szeretnének a rohammentőkkel megismerkedni. Rutinosabbak akár 1 evőkanálnyi mennyiséget is bírhatnak.

No kérem felforrt a víz, beleteszek 1 teáskanál sót és a 4 cső kukoricát. Kb. 10 percet főzöm, nem erősen lobogó, de forró vízben. Amikor kész, kiemelem, lecsöpögtetem és ráteszem az előkészített csuhéra, vagy tányérra, ahogy jólesik. Megfogom a fél citromom, kicsit megnyomkodom, hogy a leve kezdjen kijönni. A vágott felét belenyomom a chili/só keverékbe és a még meleg kukoricát végigkenem vele. Amikor elfogyott a citromról a fűszer, megint kicsit megnyomkodom és megint belemártom a fűszerbe. Így teszek a 4 kukoricával. A végén a citrom maradék levéből rányomkodok még kicsit. Én gheevel is megkenem egy csöppet, mert imádom. Na jó, az nem csöppet volt:-)

Próbáljátok ki!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellocurry.blog.hu/api/trackback/id/tr5214096325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása