Indiai gasztrotúra magyarul

Helló Curry!

Paradicsomos pulao

2023. október 07. - Ági Helló Curry

Voltam a héten indiai étteremben és az étlapon láttam pulaot. Nem azt kértem, más volt épp a favorit, de nagyon megkívántam. Úgy hogy ma főztem egy paradicsomos pulaot. Ipari mennyiségű korianderrel. Imádom. Én ugyan most frissen főztem hozzá rizst, de ha maradt előző napról az ebédről, az még jobb is hozzá.

Legfrissebb tartalom mindig az instán--> @hello_curry és a facebookon--> Helló Curry

20231007_185556.jpg

Hozzávalók:

1 bögre, vagyis 25 dkg basmati rizs megfőzve

4 dl paradicsomlé (most frissen daráltam hozzá saját paradicsomot)

1 nagyobb paradicsom

1 nagy fej hagyma

2 gerezd fokhagyma

2-3 cm-es gyömbérdarab

1 babérlevél

1 darab fahéj

3 db szegfűszeg

2 db kardamom mag

1 teáskanál egész római kömény

1 teáskanál kurkuma

1 teáskanál chilipor (vagy 1 egész zöld chili)

1 teáskanál garam masala

1,5 teáskanál só

2 evőkanál ghee vagy olaj (vegán)

1 marék friss zöld koriander és/vagy menta

 

Nem annyira bonyolult, mint amilyen sok alapanyag kell hozzá. Kikészítem a főtt rizst és a paradicsomlét. Egy deszkán felaprítom a hagymát. Mellé reszelem a fokhagymát és a gyömbért. Ha friss chilivel dolgozok, akkor azt is felaprítom. A paradicsomot felkockázom. Kikészítem az egész fűszereket és a porfűszereket is a kezem ügyébe.

Jöhet a magas falú serpenyő, közepes lángon felhevítem a gheet. Rádobom az egész fahéjat, kardamomot, szegfűszeget és babérlevelet. Serceg a ghee, mehet rá a teáskanál egész római kömény. Kavarok rajta kettőt, érzem a római kömény illatát és már suhintom is rá a deszkáról a hagymát. Ezt így pár percig együtt átpárolom, többször megkevergetve. Amikor a hagyma már üveges, mehet rá a reszelt gyömbér-fokhagyma duó. Együtt párolom tovább egészen aranybarnára. Most rászóróm a porfűszereket, a kurkumát és a vörös chili port. Átkeverem és ráöntöm a paradicsomlét. Alapos átkeverés jön. Ezt a masalát addig főzöm, amíg be nem sűrűsödik. Gyakorlatilag masszának kell lennie úgy, hogy elváljon a serpenyő oldalától. Még rádobom a darabolt paradicsomot és ha van, akkor a zöld chilit. Párolom még pár percet, kicsit essen össze a paradicsom benne és megint főjön el a leve. Sózom, megszórom garam masalával. Most jön rá a főtt rizs. Jó alapos átkevergetés jön. Amikor már minden átmelegedett akkor kész is. Végén megszórom zöld korianderrel és/vagy mentával.

Készíthettek mellé raitát, de egytálételként magában is megállja a helyét.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://hellocurry.blog.hu/api/trackback/id/tr9718229893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása