Indiai gasztrotúra magyarul

Helló Curry!

Grillezett sütőtök krémleves - Kaddu ka chorba

2021. október 14. - Ági Helló Curry

Aki egy kicsit is szereti a sütőtököt, az biztosan minden évben legalább egyszer főz sütőtök krémlevest. Millió módja van, én is szoktam a legegyszerűbb, mondhatni unalmas alap verziótól kezdve az erősen fűszeres indiaiig többfélét csinálni. Egészen meglepő módon nálunk  nem a gyerekek szeretik, hanem a felnőttek. Van ilyen is:-)

No és mi az, ami miatt ez a leves kicsit különlegesebb? Nem csak az indiai fűszerezés miatt, hanem amiatt is, hogy a fő alapokat először grillezem. Ezzel kicsit megadom a karamellizált hatást, de mégsem a sütőben sütöm hosszabb ideig. Izgalmas, mutatós, finom. És a megfelelő chili mennyiséggel extra tüzes:-)

20211012_123325.jpg

Legfrissebb tartalom mindig az instán--> @hello_curry és a facebookon--> Helló Curry

Ha tetszik a receptem és megosztod, megköszönöm. Ha el is készíted, használd a #hellocurryhun hashtaget :-)

 

Hozzávalók 4 fő részére:

70 dkg megpucolt sütőtök

1 nagy fej lilahagyma

6 gerezd fokhagyma

3 cm-es gyömbérdarab

1 friss zöld chilipaprika

1 egész fahéj

1 teáskanál kurkuma

1 teáskanál őrölt koriander

2 teáskanál só

1,5 dl kókusztej vagy tejszín

kb 0,5 liter víz

1 adag friss zöld koriander

1-2 evőkanál ghee vagy olaj

 

Először a szokásos módon - ahogy én indiait szoktam főzni - mindent előkészítek és kikészítek. A hagymát és fokhagymát megpucolom, a sütőtököt is pucolom, majd olyan 1 cm vastag szeletekre vágom. A lilahagymát is szintén 1 cm-es szeletekre szelem, a fokhagyma marad egészben. A gyömbért megpucolom, lereszelem, mellé aprítom a zöld chilit. Kikészítem a fahéjat, a porfűszereket, a kókusztejet és a vizet.

Egy serpenyőben felhevítem a zsiradékot és nagyjából 2 körben meggrillezem rajta a sütőtököt, hagymát és fokhagymát. Mindkét oldalát. Így:

20211012_111114.jpg

Ami kész, azt beleteszem abba a lábosba, amiben a leves fog főni. Amint megvan az összes zöldség, közepesre leveszem a lángot, pótlom a serpenyőben a zsíradékot, rádobom az egész fahéjat majd ráhúzom a deszkámról a reszelt gyömbért és az aprított chilipaprikát. Együtt párolom őket kicsit. Csak 1-2 perc. Rászóróm a 2 porfűszert, a koriandert és a kurkumát. 1 perc együtt pirítás és kész is. Mehet a fűszer maszala a grillezett zöldségek tetejére. Az egész fahéjat most én kivettem, ugyanis 1 hét alatt mondta be az unalmast az erősebb turmixgépem is és a botmixerem is. Elővettem egy régebbi, gyengébb botmixert, ami nem tudna az egész fahéjjal megbírkózni.

No tehát a lábosban van a grillezett alap. Felöntöm 3-4 dl vízzel és leturmixolom. A sűrűségét most a vízzel állítom be, annyi vizet teszek még hozzá, hogy számomra megfelelő sűrűségű legyen. Sózom (visszacsempészem az egész fahéjat) és felteszem főni. Amikor már kicsit összeforrt, akkor beleteszem a kókusztejet vagy tejszínt. Ezen a pontos is lehet még vízzel higítani kicsit. Összeforralom és kész is. Tálalásnál koriander levelet szórok rá vagy tejszíncseppekkel díszítem.

Kókusztejjel és olajjal készítve vegán étel.

 

Jó étvágyat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellocurry.blog.hu/api/trackback/id/tr3416718988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása