Indiai gasztrotúra magyarul

Helló Curry!

Az indiai kebab

2020. július 21. - Ági Helló Curry

Oh, már mióta terveztem, hogy csinálok kebabot, de valahogy a megfelelő időjárás a grillezéshez és a pont otthon is vagyunk metszet nem állt még elő. De most már úgy voltam vele, ha kell, sütőben sütöm meg. Megvettem a marhahúst és nem volt megállás. Előre elkészítettem a koriander-menta mártogatóst (csak több joghurttal, mint szoktam), begyúrtam egy adag naant hozzá, az is a tűzön sült meg. Még a kedvenc indiai lilahagyma salátámat is összedobtam. Nekem így teljes ez az étel, ezekkel az ízekkel együtt.

20200719_161721.jpg

 

Ha tetszik a receptem és megosztod, megköszönöm. Ha el is készíted, használd a #hellocurryhun hashtaget :-)

Legfrissebb tartalom mindig az instán--> @hello_curry és a facebookon--> Helló Curry

 

Hozzávalók 4 fő részére:

50 dkg darált marhahús (15-20% zsírtartalommal)

1 nagy fej hagyma

5 gerezd fokhagyma

1-2 db zöld chili

2 cm-es gyömbérdarab

1 marék friss koriander levél

fél marék friss mentalevél

1 teáskanál őrölt római kömény

1 teáskanál őrölt koriander

1 teáskanál garam masala

1 teáskanál só

 

Először megpucolom a hagymát, fokhagymát, gyömbért, megmosom a chilit és a szárát eltávolítom, megmosom a friss zöldfűszereket is és lecsöpögtetem. Konyhai robotgéppel ezeket így egyben felaprítom. Az a legegyszerűbb. Ha nincs, akkor kézzel nagyon apróra vágom, a fokhagymát és a gyömbért pedig lereszelem egy konyhai reszelőn. Kikészítem a porfűszereket is. Egy nagy tálba megy a marhahús. A marhahúsra ráteszem a hagymás masszámat és kézzel alaposan átgyúrom. Ráteszem aztán a porfűszereket és a sót is és ezzel is alaposan átgyúrom, hogy mindenhova egységesen jusson mindenből. Letakarva hűtőbe teszem és hagyom pihenni legalább 2-3 órát.

Megpihent a hús, kiveszem, kicsit kézzel átdolgozom. Jöhetnek a fa vagy fém nyársak. Markomba fogok egy adag húst és szépen a nyárs köré dolgozom. Nem túl vastagon kell köré dolgozni, mert ha vastag és nagy a súlya, lebomlik a hús a nyársról. Előkészítem az összes nyársat. Mehet a szabad tűzre rácsra, vagy vaslapra. Minden oldalát szépen lassan nem túl nagy tűzön fokozatosan átsütöm. Sütőben is meg lehet sütni.

Amikor átsültek a nyársak, tálalom a hozzá való dippel és salátával. No meg a kenyérkével.

Jó étvágyat hozzá!:-)

 20200704_182515.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://hellocurry.blog.hu/api/trackback/id/tr5915982468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása