Indiai gasztrotúra magyarul

Helló Curry!

Epres kókusz cupcake

2020. május 26. - Ági Helló Curry

Van egy vidéki kedvenc süti receptem, egy kókuszalapú, kávékrémes szelet. Régen sokszor készítettem, most egy ideje elmaradt. A minap főzés közben beugrott, hogy ott van a piacon vásárolt eper, meg volt ez a kókuszos alap, össze kéne hozni őket valahogy. És mivel a tésztába összesen 3 evőkanál liszt kell, fennakadás nélkül helyettesíthető a búzaliszt rizsliszttel is, így gluténmentes sütit is készíthetünk. És ezt most esetemben pont így volt, egy kevés rizsliszt volt még itthon, azt használtam fel.

img_20200523_162820_741.jpg

Ha tetszett a receptem, köszönöm, ha megosztod. Ha el is készíted, használd a #hellocurryhun hashtaget :-)

Legfrissebb tartalom mindig az instán--> @hello_curry és a facebookon--> Helló Curry

 

Hozzávalók a tésztához:

5 tojásfehérje

10 dkg porcukor

20 dkg kókuszreszelék

3 ek rizsliszt (gluténmenteshez) vagy rétesliszt

1 kávéskanál sütőpor

vaj a muffin forma kenéshez

 

Hozzávalók a krémhez:

10 dkg eper a krémbe + 10 dkg eper a díszítéshez

1 dl habtejszín

0,5 dl víz

2 púpozott teáskanál zselatinpor

ízlés szerint kevés cukor

 

A sütőt előmelegítem 180 C fokra. A kókuszreszeléket és a porcukrot  kimérem, a lisztet összekeverem a sütőporral. A tojásfehérjéket felverem, amikor már összeállt habbá fokozatosan hozzákeverem a porcukrot. Én konkrétan a fagyasztóból elővett és felengedett maradék tojásfehérjével dolgoztam, nem kell hozzá frissen felütni a tojást, ha van aranytartalék. Amikor már jó kemény a cukros hab, akkor óvatosan hozzádolgozom a sütőporos lisztet és a kókuszreszeléket. Ilyenkor már csak átkevergetem, nem kell a géppel alaposan átdolgozni, mert akkor nagyon megtörik a tojásfehérje habja. Ezzel a tészta kész is. Egy muffin formát előveszek, ha nem muffin papírral dolgozom, akkor kikenegetem alaposan vajjal a formát. Elosztom a formában a tésztát 12 egyenlő részre. Nem fog nagyon terülni, ezért kicsit eligazítgatom. Mehet az előmelegített sütőbe. Nagyjából 15 perc alatt fog megsülni, tűpróbával ellenőrzöm. Amikor elkészült, félreteszem kihűlni.

Elkészítem a krémet. 0,5 dl vizet egy bögrében felforrósítok és belekeverem a zselatint. Csomómentesen elkeverem és félreteszem. A 10 dkg epret botmixerrel leturmixolom, ízlés szerint kevés cukrot keverek hozzá. A habtejszínt felverem. Amikor a zselatin már kihűlt és kezd kocsonyásodni, összekeverem a leturmixolt eperrel, majd a habtejszínnel. Mehet a hűtőbe, hogy jól áthűljön és megdermedjen.

Ha a tészta már hideg, az eperkrém pedig zselés, akkor tálcára rendezem a sütiket, habzsákba teszem a krémet, nyomok mindegyik süti tetejére egy adagot, elosztom ezt a mennyiséget a 12 db-on. Végül eperszeletekkel díszítem. Ha nem azonnali fogyasztásra készül, akkor érdemes még a tetejét tortazselével meglocsolni kicsit, hogy az eper ne punnyadjon meg.

 

Jó étvágyat hozzá!:-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellocurry.blog.hu/api/trackback/id/tr6815714364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása