Indiai gasztrotúra magyarul

Helló Curry!

Spárgás galette

2020. május 05. - Ági Helló Curry

Totál galette őrület van nálam megint, a tavaszi zöldek megihlettek. És persze piacon járva láttam a sok-sok spárgát, hát vettem. Micsoda meglepetés, az egyik csomagból galette készült. Azt tudtam és tapasztaltam, hogy a spárga enyhén édeskés, kesernyés ízét nem jó nagyon hangsúlyos fűszerekkel elnyomni. És azt is tudtam, hogy egy enyhe citrusos íz jót tesz neki. És nemrég olvastam, hogy a citrusosságot a citromfű is megadhatja neki. Remek, rengeteg van a kertben. Pillanatok alatt összeállt a fejemben, hogy mit is szeretnék, el is készült, íme:-)

20200505_115723.jpg

Ha tetszett a receptem, köszönöm, ha megosztod. Ha el is készíted, használd a #hellocurryhun hashtaget :-)

Legfrissebb tartalom mindig az instán--> @hellocurryhun és a facebookon--> Helló Curry

Hozzávalók:

A tésztához:

15 dkg fehér búzaliszt

5 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt

10 dkg hideg vaj

1 evőkanál hideg tejföl

1-2 evőkanál hideg víz

1 erősebb csipet só

A töltelékhez:

1 csomag spárga (500 g)

10 dkg mascarpone

1 jó evőkanálnyi felaprított citromfű (vagy ha nincs, akkor egy kevés reszelt citromhéj)

durva szemű só

1 jó evőkanálnyi reszelt cheddar vagy parmezán sajt

frissen aprított snidling

20200505_104705.jpg

Kimérem a liszteket egy tálba és a hideg vajjal elmorzsálom. Hozzáteszem a csipet sót, a tejfölt és fokozatosan a vizet, mivel a liszt minőségétől függ, hogy felveszi-e az összeset vagy nem. Könnyen kezelhetővé gyúrom, nem túl sokáig. Beteszem a hűtőbe pihenni kb. 15 percre.

Amíg pihen, elkészítem a tölteléket és beizzítom a sütőt 180 fokra (alul-felül sütés). A spárgát megmosom, lecsöpögtetem, a szokásos módon a vastagabb végét lepattintom ott, ahol egy kis feszítésre törik.  A snidlinget és a citromfüvet is mosás és lecsöpögtetés után felaprítom. A mascarponét összekeverem a citromfűvel. Egy tepsibe sütőpapírt teszek. Közben pihent a tészta, jöhet a nyújtás. Lisztezett deszkán kör alakúra nyújtom ki, olyan 3 mm-eresre. Hideg a tészta, repedni fog a széle, de ezzel nincs gond, szép rusztikus lesz. Megkenem a tésztát a citromfüves mascarponéval úgy, hogy a széleken kb. 5-6 cm-ert kihagyok, ezt fogom visszahajtogatni. Szépen elrendezgetem a spárgákat rajta, megszórom a durva szemű sóval és vissza is hajtom a széleket. Most itt adta magát, hogy ne teljesen kör alakú formára hajtogassam. A széleit megkentem vagy maradék tojásfehérjével, vagy ha nincs épp maradék, akkor egy kis olajjal. Emiatt nem érdemes egy egész tojást felütni. Aztán rászórtam a reszelt sajtot is úgy, hogy a szélekre is jusson. Mehet be a sütőbe. Kb. 40 perc. Hadd párolódjon meg a spárga. A vége felé át szoktam kapcsolni hőlégkeverésre még pár percig, hogy kicsit roppanósabbra piruljon a tészta. Kiveszem és ha már kicsit hűlt, megszórom a friss snidlinggel.

Mit mondhatnék, nagyon pöpec lett:-) Jó étvágyat hozzá, ha kipróbáljátok!

A bejegyzés trackback címe:

https://hellocurry.blog.hu/api/trackback/id/tr5815644362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása