Indiai gasztrotúra magyarul

Helló Curry!

Kedvenc tavaszi trikolor salátám pikáns dresszinggel

2019. április 14. - Ági Helló Curry

Ezt a pofonegyszerű "csak összedarabolok mindent és mehet a tálba" salátát Húsvétkor is rendszeresen elkészítem. Régen a szüleimnél abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy Húsvétra a fóliasátorban már volt használható méretű retek, újhagyma, saláta, egyedül az uborkát vettük meg hozzá. Imádtam már akkor is. Most időhiány miatt férjemmel melegágyat csinálunk minden tavasszal. Idén van rá esély hogy lesz a jövő hétre saját retek és újhagyma.  Lehet nagyítóval fogjuk keresni, de lesz� Addig meg piacolunk...

img_20190414_130816.jpg

Hozzávalók:

fél fejes saláta leveleire szedve

fél kígyóuborka

4-5 szál újhagyma zöldjével együtt

5 piros retek

A dresszinghez:

4 evőkanál oliva olaj

1 evőkanál mustár

fél vagy 1 evőkanál frissen facsart citromlé

1 teáskanál só

frissen őrölt bors

A zöldségeket megmosom, megtisztítom és lerázom vagy törlöm róluk a vizet. Az újhagyma zöldjét én mindig felhasználom. Mikor még kezdő vásárló voltam a piacon (valahol az őskorban) mindig rácsodálkoztam, amikor az árus megkérdezte tőlem, hogy leszedje-e a zöldjét. Egyszerűen nem értettem, hogy mit akar ezzel. Le akarja nyúlni magának, vagy mi? Vissza a saláta készítéshez. Kikészítek egy salátás tálat. A salátát laskákra vágom, kb. 1*2 cm-esre. Mehet a tálba. Az újhagymát karikára vágom, az uborkát és a retket negyedekre, majd a negyedeket szeletelem le. Ez is megy a tálba. Egy kis tálkában az olajat, a mustárt és a sót összekeverem. Kezdjen el a mustár összesimulni az olajjal. A citromléből először csak egy fél kanállal tegyünk hozzá, keverjük össze és ízleljük meg, hogy nem lett-e túl savanyú. Én beleteszem az 1 evőkanállal, de van, akinek az már nagyon savas. Végül frissen őrlök rá egy kis borsot. Egy kanál segítségével selymesre keverem.

A dresszinget a tálalás előtti utolsó percekben öntöm rá, hisz a só miatt a saláta összeeshet, a zöldségek levet engedhetnek. 

Reggeli vagy ebéd mellé, sőt, még vacsorának is jó választás. A húsvéti menühöz kifejezetten üditő.
img_20190414_145836.jpg

Jó étvágyat! :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellocurry.blog.hu/api/trackback/id/tr614763624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása