Indiai gasztrotúra magyarul

Helló Curry!

Mangó csatni

2018. április 08. - Ági Helló Curry

Sziasztok!

 Nem lehet máshogy kezdeni egy csatni felvezetését csak ezzel az örök érvényű ismérvvel:

A csatni akkor jó, ha annyira csípős, hogy nem tudod megenni és annyira édes, hogy nem bírod abbahagyni.

 Én ugyan nem szeretem a nagyon édes dolgokat, de a csatnit szimplán imádom. Nem literszámra eszem természetesen, hanem csak mártogatósként. Pont ez a funkciója. 

Ma egy kicsit egzotikusabbat, a mangósat hoztam el nektek.

img_20180408_072913_827.jpg

Hozzávalók:

2 db mangó megpucolva és feldarabolva, ez kb. 50 dkg

25 dkg cukor (fele legyen a gyümölcs mennyiségének)

egy aprócska gyömbérdarab  (tényleg apró, lereszelve egy jó teáskanálnyi)

2 db vörös chili (szárított is jó)

fél teáskanál lepkeszegmag

negyed teáskanál kurkuma

negyed teáskanál  vörös chili por

1 teáskanál kalonji vagyis nigellamag

1 evőkanál ghee vagy olaj (ghee készítés az alapok menüpontban megtalálható:-)

víz és csipet só

 

Nézzük!

A gheet egy serpenyőben közepes lángon felhevítem, beleteszem a lepkeszegmagot és éppen csak megpirítom kicsit, mert ha leég, nagyon keserű lesz. Rádobom az egész chiliket és a lereszelt gyömbért. Kis pirítás és mehet rá a feldarabolt mangó. Átkevergetem és letakarom főni. Pár perc múlva ismét kavargatás jön miközben hozzáadom a kurkumát, chiliport, kalonjit és a sót. Odafigyelve, hogy nehogy leégjen letakarva puhára párolom. Kiöntöm egy tálba (nem műanyagba), picit félreteszem. A serpenyőbe beleöntöm a cukrot és kb. egy dl vizet. Szirupot készítek de úgy, hogy hagyom lekaramellizálódni a cukrot. Nem folyamatosan kevergetem, csak időnként egy kicsit olyan tessék-lássék módra. Közben a mangót egy krumplinyomóval vagy fakanállal átnyomogatom, hogy ne legyenek benne nagy darabok. Én a dzsemmnél is azt szeretem, ha a gyümölcs különböző textúrákban van jelen. Legyen benne olyan, amit szétfőtt, és legyen benne egy-egy darabka ami puha, de egyben van. Tehát már barnulgat a szirupom és ekkor visszaöntöm az összetört mangót a serpenyőbe. Elegyítem a kettőt és hagyom még egy kicsit puffogni.

 

Kész is van! Pakórák és húsok mellé mártogatósként kiváló!

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://hellocurry.blog.hu/api/trackback/id/tr7813817468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása