Indiai gasztrotúra magyarul

Helló Curry!

Aloo began - fűszeres krumpli padlizsán kombó

2018. február 26. - Ági Helló Curry

Sziasztok!

Nagy kedvencem érkezik, egy alap szabdzsi, amelyet a gyerekek is szeretnek, emiatt én chili nélkül csinálom.

 

Hozzávalók:

1 nagyobb padlizsán kb. 1,5x1,5 cm kockákra vágva

60 dkg burgonya szintén kockákra vágva

4 nagyobb paradicsom vagy így télen 1 paradicsomkonzerv

2 cm-es gyömbér megpucolva és lereszelve

1 teáskanál egész római kömény

2 teáskanál őrölt koriander

1 teáskanál asafoetida (hagyma ízére hasonlító fűszer)

1 teáskanál chilipor

1 teáskanál kurkuma

1,5 teáskanál só

friss koriander levél

olaj

Elkészítés 3 lépésben:

1. A kockázott krumplit olajban kisütjük, olajat felitatjuk róla, félretesszük, ugyanezt megcsináljuk a padlizsánnal. A padlizsánt nem csak úgy átsütögetjük, hogy arany színű legyen, hanem gyakorlatilag feketére sütjük égetés nélkül. Erre szánjunk egy kis időt. Mondjuk úgy hogy legyen a színe fekete mínusz 2 bázispont:-)

2. Serpenyőben 1 evőkanál olajon, közepes lángon a római köményt 1-2 percig pirítjuk, amikor már érezzük az illatát, rárakjuk a reszelt gyömbért, ezt is pirítjuk egy két percig. Most jönnek a porfűszerek, amiket előzőleg már magunk mellé készítettünk: koriander, kurkuma, asafoetida és a chilipor. Összekeverjük, ismét 1-2 percet pirítjuk vigyázva, hogy le ne égjen a fűszeralapunk és ráöntjök a paradicsomkonzervet (vagy a lereszelt paradicsomokat). Sózzuk és kb. 8-10 percig főzzük, amíg a paradicsom leve kissé elfő és egy mutatós szószt nem kapunk.

3. A fűszeres paradicsomba belekeverjük a kisütött padlizsán- és krumplikockákat, rottyantunk rajta egyet, levesszük a tűzről, friss koriander levéllel díszítjük és már fogyasztható is.

Jó étvágyat!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellocurry.blog.hu/api/trackback/id/tr9913700564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2018.03.07. 08:42:36

Most továbbolvastam a blogodat. Nagyon tetszik! :o)
Az aloo gobi is nagy kedvenc nálunk, de aloo begant még sosem készítettem, pedig imádom a padlizsánt. Most tutira megcsinálom!

Ági Helló Curry · http://hellocurry.blog.hu/ 2018.03.07. 09:38:48

Majd meséld el, hogy hogy sikerült!
Én egyre szoktam nagyon figyelni: a padlizsán sok olajat magába szív, emiatt a krumpliról is és a padlizsánról is alaposan leitatom az olajat sütés után.

Attilajukkaja 2018.03.13. 08:22:21

@Ági Helló Curry:
Megcsináltam! Nagyon jó lett. :o)
A paradicsom miatt teljesen más az ízvilága, mint az aloo gobinak. Én persze tettem bele egy csomó chilit is.
A padlizsánnal meg úgy jártam el, hogy a felhevített olajban villámgyorsan megforgattam a kockákat, hogy mindenhol bevonja az olaj (vagy a ghee). Aztán lejjebb vettem a lángot és hagytam, hogy kissé megperzselődjön. Utólag nem volt mit leitatni róla. A krumpliról inkább.
A lényeg, hogy köszönöm a receptet!

Ági Helló Curry · http://hellocurry.blog.hu/ 2018.03.13. 10:13:37

@Attilajukkaja: Örülök, hogy ízlett, köszönöm a visszajelzést és további jó főzést kívánok!
Adósod vagyok egy masala dosaval, igyekszem minél előbb kivitelezeni és feltenni ide:-)
süti beállítások módosítása