Indiai gasztrotúra magyarul

Helló Curry!

Fokhagymás naan - a lepénykenyerek királya

2020. június 05. - Ági Helló Curry

Aki járt már indiai étteremben, az tudja, hogy a naan az egyik legfinomabb és emiatt is a legnépszerűbb lepénykenyér. Olyannyira, hogy a blogomon is mindent vitt az alap recept. Ez a recept a tawa naan, azaz serpenyős naan verzió. Mert ugye az eredetit a kemence falán készítik, de arra azért nincs mindenkinek lehetősége. A minap egy jó fokhagymás verzióra vágytam a paneer butter masala mellé. És íme a recept, nem sokkal bonyolultabb:-)

20200605_073107.jpg

 

Ha tetszik a receptem és megosztod, megköszönöm. Ha el is készíted, használd a #hellocurryhun hashtaget :-)

Legfrissebb tartalom mindig az instán--> @hello_curry és a facebookon--> Helló Curry

 

Hozzávalók a naanhoz (6 nagyobb, vagy 8 kisebb darabhoz):

35 dkg finomliszt

1-2 dl langyos víz

2 evőkanál sűrű joghurt

2 teáskanál instant élesztő

1 teáskanál cukor

1,5-2 teáskanál só ízlés szerint

Kb. 1 ek olaj

kis tálkában hideg víz

Hozzávalók a kenéshez:

5 dkg vaj

2 nagy gerezd fokhagyma

1 evőkanálnyi friss aprított koriander levél vagy petrezselyem

 A naan elkészítéséhez a methodika  ITT elérhető.

A kenegetőt a tészta begyúrása után készítettem elő. Egy tálkában felolvasztottam a vajat, hagytam kicsit visszahűlni, hogy ne legyen meleg, de folyékony legyen. Belereszeltem a fokhagyma gerezdeket és beleszórtam a friss koriandert. Átkevertem és félretettem.

Utána már csak egy feladat van vele, minden egyes naant, miután kisült, ezzel a keverékkel kell megkenni. Egyszerűen kiskanállal rátettem a naanra egy adagot és elkenegettem rajta.

Kész is, ha naan imádók vagytok, akkor ez is kötelező darab:-)

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://hellocurry.blog.hu/api/trackback/id/tr4615741698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2020.06.07. 14:23:52

Imádom, de mindig csak autentikus indiai éttermekben szoktam rendelni. Lehet, hogy ideje lenne kipróbálnom a receptedet!

ozsi 2021.02.16. 20:43:42

A fenti recept alapján már többször sütöttem az elmúlt héten naant és fantasztikus az íze. Azóta nem vettem még kenyeret. Az a kérdésem, hogy fonetikusan hogy modjátok a Naan-t, mivel perzsa eredetű szó és ők nun-nak mondják.

Ági Helló Curry · http://hellocurry.blog.hu/ 2021.02.16. 21:25:39

@ozsi: Nánnak mondjuk, én legalábbis eddig mindig csak így hallottam. Köszi a recepthez a bizalmat:-)
süti beállítások módosítása